Un vespre d’emocions, el d’ahir, a la ciutat, en veure la mítica vaca de Reus contemplant amorosament un Gaudí nen que s’acabava de beure d’un glop una lletera sencera o retornant als seus orígens amb una obligada visita a cal Gort.
Més tard, repartint gotets de bona llet a la població necessitada, mentre encapçalava la cercavila d’acompanyament del coet Speteck –enguany, més que retallat, miniaturitzat– pels carrers de Reus, fins al Mercadal, on el públic va poder contemplar el tradicional intent de cada any d’enviar un coet a l’espai.
Encara em ploren els ulls, tinc el nas tapat i un nus a la gola. Sort del paracetamol.
“Els portadors de la vaca repartien gotets de bona llet -anisada- entre els badocsper tal d’intentar fer passar la malla llet que ens causen a tots fets com que la crisi l’haguem de pagar els que no l’hem provocada, que els que ens demanen esforços tinguin comptes a paradisos fiscals, com que el salari mínim sigui de misèria i en canvi un senyor que només té com a feina mantenir la Unitat d’Espanya cobri 20.000€ al mes amb despeses pagades, que vulguin que parlem en català només a casa i a les fosques…”
http://elboudereus.blogspot.com/2011/12/la-vaca-de-la-bona-llet.html